top of page

Akrilik Boyaya Yeni Başlayanlar için Öneriler/Suggestions for Acrylic Paint Beginners

Ben akrilik boyayı yağlı boyaya göre daha kolay bulduğum için genellikle akrilik boya kullanıyorum. Özellikle manzara vb. resimlerde çok ince detaylar fazla olmadığından, tüm detaylar hızlı ve kolay tekniklerle yapılabilir ve akrilik boya da bunun için yeterlidir. Yeni başlayanlar için akrilik mi yağlı boya mı diye sorarsanız, çok büyük bir fark olduğunu düşünmemekle birlikte, su bazlı, hızlı kuruyan ve daha ekonomik bir boya olması sebebiyle akrilik boya derim. Resim yapmaya devam ettikçe iki tür boyayı da kullanmak tercihinize kalmış, bu nedenle resim yapmaya yeni başlarken devamını getirmemeyi düşünerek daha ekonomik olanı tercih etmek isteyebilirsiniz. Fırçanın yanında spatula da sık kullanılır. Akrilik boya için kullanılan fırçalar çok çeşitlidir. Ben, çok yumuşak olmayan, farklı boyutlarda ucu ince ve düz olan fırçalar kullanıyorum. Ama genellikle resim yaptıkça hangi fırçaya ihtiyacım olduğunu keşfederek ilerliyorum. Akrilik boya için sentetik fırçalar daha iyi sonuç vermektedir. İşiniz bittikten sonra fırçalarınızı suyla temizlemeyi ihmal etmeyin. Son olarak, marka vermem gerekirse genellikle Artdeco akrilik boyalarını kullanıyorum ve beğeniyorum. Fiyat olarak da yeni başlayacaklar için en uygun boya diye düşünüyorum. İleride daha farklı markalar kullandığımda onları da paylaşacağım. Fırça içinse Rich, Fanart ve Pebeo markalarını kullanıyorum. Kullandıklarım arasından en beğendim Rich olmakla birlikte en pahalısı da Rich, diğerleri ise daha uygun fiyatlı ve iş görecek kalitedeler diyebilirim. Resimlerimi tuval üstüne yaptığımı da ekleyeyim, çünkü akrilik boya birçok farklı yüzeyde kullanılmaktadır.


[EN] I usually use acrylic paint because I find acrylic paint easier than oil paint. Especially the landscape and so on. Since there are not many fine details in the paintings, all the details can be done with quick and easy techniques and acrylic paint is enough for this. If you ask whether it's acrylic or oil paint for beginners, I'd say acrylic paint because it's a water-based, quick-drying and more economical paint, although it doesn't think there's a huge difference. As you continue to paint, it's up to you to use both types of paint, so you might want to choose the more economical one when you're just starting to paint. The spatula is often used next to the brush. Brushes used for acrylic paints are very diverse. I use brushes of different sizes that are not too soft, with a thin, flat tip. But as I usually paint, I move on to discovering which brush I need. Synthetic brushes for acrylic paint give better results. Do not forget to clean your brushes with water after you are done. Finally, if I have to give a brand, I usually use Artdeco acrylic paints and I like it. I think it is the most suitable paint for beginners as price. I will share them when I use different brands in the future. For the brush, I use Rich, Fanart and Pebeo brands. Rich is the most expensive but may favorite one. Others are more affordable and quality I can say. Let me add that I do my paintings on canvas, because acrylic paint is used on many different surfaces.

Buraya akrilik boya teknikleriyle ilgili birkaç sayfa bırakıyorum.

I'm leaving here a few pages on acrylic painting techniques.



Videolar / Videos:



Umarım işinize yarar :)

Hopefully it benefits your business :)



11 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Yazı: Blog2_Post
bottom of page